ljanssen.reismee.nl

Summer!!

Het heeft toch iets langer geduurd dan gehoopt, maar er zit al vooruitgang in. Dus bij deze! Helaas krijg ik het op het moment niet voor elkaar om de foto's in het verslag te plaatsen. Ik zal het binnenkort nog een keer proberen..


Christmas
De zomervakantie werd hier ingeluid met Kerst. Kerst in de zomer blijft vreemd. In plaats van skiënd en snowboardend kon ik deze kerst zwemmend meemaken. Op Eerste Kerstdag begonnen we met het uitpakken van de overvloed aan cadeautjes, gevolgd door het ontbijt. Hier in de familie is het traditie om op Eerste Kerstdag te ontbijten met ijs en aardbeien. Een rare traditie als je het mij vraagt. Maar goed, Julia’s gastfamilie gaf een klein feestje waar we na de lunch naar toe zijn gegaan. Een gezellige middag en avond gehad, die ik heb afgesloten door de kiwi’s eens te verrassen met mijn Nederlandse poker skills.

Boxing Day
Vanaf het begin van de zomervakantie begon het langzaamaan al drukker te worden in het dorp, maar op Boxing Day stroomde het vol met mensen. Je kunt je het verschil niet voorstellen, totdat je het meegemaakt hebt. Overal mensen, geen leegstaande huizen, auto’s overal geparkeerd: echt druk! Blijkbaar vieren veel mensen kerst thuis en gaan dan van hun vakantie genieten. En dat is te merken.


New Year’s Eve
Julia en ik hadden besloten om Nieuwjaar samen te gaan vieren. Om te beginnen zijn we met zijn tweeën naar de Lime Room gegaan. We hadden verwacht dat het druk zou worden, maar dat viel vies tegen. Na een klein misverstandje zijn we later beland bij Billy Point. Vanaf hier konden we om 00.00 uur de vuurwerkshow gaan bewonderen, die tussen Pauanui en Tairua plaats zou vinden. Hier kwamen we enkele van onze vrienden tegen. Na nog een tijdje door het dorp gedanst te hebben, zijn we maar gaan slapen. In zijn geheel hadden wij ons wel wat meer voorgesteld van de jaarwisseling, maar we hebben ons goed vermaakt. Daarbij was mijn alcoholvrije 2013 voorbij. Dus de eerste drankjes weer genuttigd. Of ik er goed aan heb gedaan om weer te beginnen met drinken en of ik het ga doorzetten weet ik nog niet. Ik twijfel er nog over…


Seven Weeks of Holiday
Omdat het de afgelopen tijd zoveel drukker was geworden, betekende dat voor mij ook flink wat meer werk. Maar uiteindelijk heb ik de kinderen goed kunnen vermaken. Ten eerste zijn de opa en oma de hele zomervakantie hier geweest en is Nat’s zus met haar man en kinderen vanuit Duitsland gekomen voor een 4-weekse vakantie. Daarnaast werden er in het dorp genoeg activiteiten georganiseerd voor de kinderen, hebben we zelf genoeg ondernomen (strand/waterval) om de kinderen bezig te houden en zijn er verschillende verjaardagsfeestjes geweest. Een klein overzichtje van de activiteiten:


- Family Sports Day: van eiergooien tot renwedstrijdjes, we hebben het allemaal gedaan.


- Fun Mud Run: echt super leuk. Ik heb met Ethan en Shelby flink door de modder gerend en gerold.


- Sand Sculpture Competition: we zijn alleen maar wezen kijken, en dat is maar goed ook als ik sommige resultaten zag. Dat hadden Julia en ik nooit kunnen maken met een 3-, 6- en 7-jarige. Onmogelijk.


- Miss Pauanui: er was ook een Mister Pauanui wedstrijd, waar Ethan aan mee heeft gedaan. Austin was ziek en heeft die dag minstens tien keer overgegeven. Heerlijk. Maar het was te verwachten dat hij ziek zou worden, Ethan was namelijk al ziek geweest een paar dagen eerder. En raad eens wie er een paar dagen na Austin de klos was… Juist ja.


- Pauanui Market Day: ontzettend veel kraampjes in het park. De kinderen de hele tijd in de springkussens geweest, waardoor Julia en ik wat tijd hadden om de kraampjes te bekijken.


- Ice Cream Eating Competition: doodsaai als je het mij vraagt. Alleen Ethan deed mee. We moesten veel te lang wachten voordat hij met zijn handen op zijn rug zijn ijs moest proberen te eten. En dan nog laatste worden ook..


- Family Fun Festival: eigenlijk een kleinere versie van de Pauanui Market Day. Wat minder kraampjes, maar de dag zag er hetzelfde uit. De kinderen in de springkussens en Julia en ik wat hebben wat rondgekeken.


It’s Not Only Work
Natuurlijk heb ik ook vrije tijd hier. Menig avond gespendeerd met een wijntje op het strand, in de Lime Room, in de personeelsruimte van Puka Park of bij vrienden thuis. Ook op vrije dagen heb ik me goed vermaakt.

Zo ben ik bijvoorbeeld met Sander en JC (Puka Park) naar Cathedral Cove geweest en ben ik er twee dagen met Sarah (Au Pair van de oriëntatie) erop uit getrokken. Van alles hebben we in de twee dagen gedaan. Zo hebben we een tour bij de goudmijn in Waihi gedaan (geldverspilling) en zijn we de L&P bottle in Paeroa gaan bewonderen. Ook heb ik Sarah een rondleiding door Pauanui gegeven, hebben we geslapen bij haar familie in het vakantiehuisje in Cooks Beach en zijn we naar de Driving Creek Railway in Coromandel Town geweest. Om onze twee dagen samen af te sluiten hebben we Hot Water Beach en Cathedral Cove bezocht. Veel gezien en gedaan in deze twee dagen.

Verder heb ik nog twee zondagen met Joyce (een andere Nederlandse Au Pair) gespendeerd. De eerste zondag zijn we naar The Karangahake Gorge geweest. Dit is een wandelgebied tussen Paeroa en Waihi. Hier hebben we een heerlijke wandeling van ongeveer 2,5 uur gemaakt. De tweede zondag zijn we in Te Aroha geweest, hebben we een niets voorstellende geiser gezien en daarna zijn we naar een waterval gereden op 25km afstand van Te Aroha. Die was zeker wel de moeite waard!

Ook ben ik vorige week, op Julia’s laatste dag, samen met haar Mount Pauanui op geweest, omdat Julia daar nog niet geweest was. En toen was het de dag erna alweer tijd om afscheid van haar te nemen.. Nu heb ik wel al vaker afscheid van mensen moeten nemen hier, maar dit viel toch wel wat zwaarder. Vooral omdat we elkaar bijna elke dag zagen, was het niet omwille van de kinderen, dan partyden we wel samen. Zoveel plezier gehad. En ik moet toegeven, toen we in het begin aan elkaar werden voorgesteld als ‘beste vriendinnen voor de zomer’ had ik daar mijn twijfels over. Maar dat is niets minder dan waar geweest! We rocked this summer like a wagon wheel! Dus beiden wat traantjes gelaten bij ons afscheid, maar ik heb goede hoop dat we elkaar hier in Nieuw-Zeeland zullen weerzien.

Er staan ook nog wat leuke dingen op de planning voor de komende drie weken!
Zaterdag ga ik mee met het Coromandel & Hahei weekend georganiseerd door Dream Au Pair. Ook al heb ik al dit alles al meer dan één keer gezien, het kan nooit kwaad om met een ander gezelschap te gaan.

Verder is het nu zo goed als zeker dat Elsemiek het weekend daarna bij mij op bezoek komt. Acht jaar bij elkaar in de klas gezeten op de basisschool en dan treffen we elkaar aan de andere kant van de wereld.

Het daaropvolgende weekend ga ik waarschijnlijk weer mee met een tripje van Dream Au Pair. Dit keer het surfweekend in Raglan. Ik hoop dat ik het allemaal rond krijg. Voor mij is het af en toe wat lastiger om het geregeld te krijgen, omdat ik niet zoals de meeste au pairs in Auckland woon. En aangezien al het vervoer wordt geregeld vanuit Auckland….. We zullen zien. Ik zou graag daar voor de eerste keer op een surfboard staan.


Also Worth Telling
Verder nog wat dingen die ik even wil vermelden:

Ten eerste hebben mijn vriendinnen de vakantie geboekt voor komende zomer. Ik heb met pijn in mijn hart besloten om een jaartje over te slaan, omdat ik niet weet hoe het hier precies gaat lopen. Ik hoop vooral dat ik er geen spijt van ga krijgen. In elk geval aan mijn vriendinnen: veel plezier en ik kijk al uit naar de foto’s (al missen jullie wel je topfotografe dit jaar)!

Ik moet ook even zeggen dat het niet in Nederland ontzettend hard kan regen. Wij hebben eerder deze zomer een dag ook ontzettend veel regen gehad. De straten stonden blank en mensen gingen met hun kajakken door de straten.

Maarrrrr… daar had ik niet zo’n moeite mee. Ik had meer moeite met de haaien (12!!!) die hier op het strand gespot werden. Bah bah. Het strand is een hele dag gesloten geweest. Het idee alleen al om dan de zee in te gaan. Gelukkig schijnt alles weer veilig te zijn.

Verder ben ik, nadat de hele familie weer vertrokken was naar huis en de kinderen weer naar school waren, verhuisd naar de sleepout. In plaats van mijn kamertje heb ik nu een huisje. En ik moet zeggen dat het me goed bevalt om wat meer ruimte voor mezelf te hebben. Hier hou ik het de komende maanden zeker nog wel vol.

Ook heb ik me eindelijk aangemeld voor een studie. Ja ja, ook ik ben er aan uit wat ik wil gaan studeren. Ik heb me in januari aangemeld voor de Hotel Management School Maastricht. Nu zit daar een hele selectie aan verbonden. Deze bestaat uit twee rondes, waarvan ik de eerste ronde vorige week heb gehad. Helaas nog niet gehoord of ik door ben naar de volgende ronde. Ik hoop zo dat ik word aangenomen, want anders ben ik weer terug bij af. We zullen het meemaken.


Vervolgens wil ik even de topprestatie van mijn voetbalteam vermelden: NWC dames 1 heeft met 5-3 van Someren dames 3 gewonnen! Ik was er graag bij geweest en ik ben super trots op jullie!! Woehoeeew.


En als we het dan toch over topsport hebben: ik ben hier goed de Olympische Spelen aan het volgen. Leuk om te zien hoe goed we het doen!


Als laatste wil ik iedereen een fijne carnaval wensen. Dat ga ik toch wel missen. Oja Floor en Ankie, nemen jullie mijn taak op je?


Groetjes, kusjes, knuffels vanuit hier!


Linda



Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!