ljanssen.reismee.nl

Totdat de drukte begon.

Om te beginnen voor iedereen nog de beste wensen voor het nieuwe jaar! Alweer (te) lang geleden dat ik een blog heb geschreven. In deze blog zal ik over mijn weken tot het begin van de zomervakantie vertellen. Deze weken heb ik nog goed bijgehouden wat ik gedaan heb elke dag. Vanaf het begin van de zomervakantie is dat wat minder geworden, dus mijn volgende blog, die ik hopelijk snel ga schrijven, zal iets anders zijn, aangezien ik er even goed over moet gaan nadenken wat ik ook alweer allemaal heb gedaan.


Eind week 48
Zoals ik in mijn vorige blog al schreef, is Ethan op vrijdag weer naar school geweest.
Op zaterdag zou ik eigenlijk alleen op Austin moeten passen, omdat Ethan en Shelby (zijn beste vriend) door Anika werden meegenomen naar een soort kerstmarkt. Echter, Anika besloot ’s ochtends ook Austin mee te nemen, dus had ik de rest van de dag vrij. No problemo. Wel die avond nog moeten oppassen, weliswaar slapend, aangezien Eugene pas om 23.00 uur vertrok, maar toch.


Week 49
En toen was het alweer december! Op maandag ben ik naar Whangamata gereden en ’s avonds ben ik naar het strand geweest voor de barbecue voor Su’s verjaardag, wat erg leuk was!
Dinsdag t/m zaterdag heb ik gewerkt. Op donderdag hield dit in dat ik mee ging met het uitje van pre-school. We zijn naar Te Aroha geweest, waar een of andere kerstshow voor jonge kinderen was georganiseerd door een paar te blije elfen. Zoooo jammer dat vanwege de regen het middagprogramma was afgelast, waardoor we op tijd thuis waren.
Vrijdagavond zijn we pizza gaan eten aan het strand en zaterdagavond zijn we naar Neil geweest. Hij heeft een klein, erg primitief huisje midden in de bergen/heuvels. Hier hebben we gebarbecued en een groot bonfire gemaakt. Natuurlijk weer helemaal lek geprikt door die vreselijke muggen, maar dat terzijde.

Week 50
Vorige week ben ik op zondag een stuk gaan rijden. Ik was vrij en ik had geen plannen, dus ik dacht ik rij gewoon ergens heen. Eerst richting Whangamata, waar ik op het strand mijn lunch heb gegeten. Toen besloten dat ik door wilde rijden naar Waihi. Maar ik was nog geen twee minuten aan het rijden en toen begon het drama. Er reed een politieauto achter mij. Natuurlijk had ik, ondanks de flikkerende lichten, niet in de gaten dat ze wilde dat ik zou stoppen. Hup sirene aan. Toen toch maar gestopt in een of ander zijstraatje. Aaaaah… Blaastest gedaan, rijbewijs laten zien. Die vrouw zei maar niks, dus ik maar gevraagd of ik iets fout had gedaan. Dit was gelukkig niet het geval! Een hele opluchting. Wat was uiteindelijk het geval: de auto had twee weken eerder gekeurd moeten zijn. Een boete gekregen van 200 dollar, maar als de auto binnen een maand gekeurd zou zijn, hoefden we de boete niet te betalen. Zo gezegd, zo gedaan. Uiteindelijk doorgereden naar Waihi om te kijken of er daar wat te beleven viel. Daar erachter gekomen dat er een goudmijn was. Deze ben ik dan ook gaan bekijken. Na een wandeling van meer dan een uur had ik (bijna) alle hoeken en gaten van de mijn gezien en ben ik weer naar huis gereden.




Omdat Nat maandag een golftoernooi had, heb ik deze dag gewerkt in plaats van op dinsdag.
Na wat research was ik erachter gekomen dat er een 25-meter bad is in Whangamata, dus op mijn vrije dag daar heen gereden om weer eens wat meters te maken. Ik wil namelijk wel mijn Punderman-vrienden bij kunnen houden als ik terug kom. Maar ondanks het feit dat het me erg goed bevallen is, wordt het lastig om vaker te gaan vanwege de belachelijke openingstijden.
Eenmaal terug in het nog altijd rustige Pauanui heb ik het laatste deel van de middag met JC en Sabrina doorgebracht op het strand.
En toen van woensdag t/m zaterdag gewerkt. Op woensdag ook de grote boodschappen gedaan en op donderdag toen Ethan en Austin op (pre-)school waren met Claire naar de waterval geweest. Aan het einde van de middag samen met Dave de jongens en Wednesday meegenomen naar Pleasant Point, daar zouden we vrienden van Dave uit Auckland ontmoeten. Zij hadden hun jetski meegenomen en zouden gaan wakeboarden en waterskiën. Voor het eerst in mijn leven gewaterskied en ik moet zeggen dat het veel makkelijker was dan ik gedacht had. Natuurtalentje denk ik.
Op vrijdag kwamen Nat’s ouders weer om hier hun weekend door te brengen. Op zaterdag hebben de kids mee een boomhut ergens in het dorp laten zien en zijn we naar de waterval geweest. Daarbij moest ik ’s avonds ook nog oppassen. (De gebroeders samen in de boomhut.)


Week 51
Zondag zou zoals gewoonlijk mijn vrije dag zijn. Austin hield zijn verjaardagsfeestje, dus ik had besloten om thuis te blijven. Maar echt een vrije dag kon ik het niet noemen. Ik werd even na 07.00 uur wakker gemaakt door Nat. Of ik de kids kon opvangen zodra ze wakker zouden worden en of ik ze weg kon houden van hun slaapkamer, zodat zij naar de winkel kon. Eugene, onze flapdrol, was afgelopen nacht in een dronken bui van z’n fiets gevallen en had zijn sleutelbeen gebroken. Met een beetje hulp van de opa en oma en van mij is alles goed verlopen. Deze dag werd ik ook voorgesteld aan ‘mijn beste vriendin voor deze zomer’. Julia, de Duitse au pair van Shelby. Zij blijft, als het allemaal goed gaat, tot halverwege februari. En ik kan het goed vinden met ‘mijn beste vriendin voor deze zomer’. Ideaal.
Maandag ook maar gewerkt vanwege dokters- en ziekenhuisbezoeken van Eugene. De opa en oma zijn weer terug gegaan naar Tauranga voor een week.
En toen dinsdag en woensdag tussen het werken door een poging gedaan om geschikte kerstcadeautjes te vinden voor de familie. In elk geval voor de kinderen alvast geslaagd. Op woensdagavond vierde JC zijn verjaardag, hoppa naar het strand voor een barbecue. Het was veel te gezellig en ook veel te laat thuis!
Vanaf deze donderdag had Austin zomervakantie. Dat betekent voor mij hele dagen werken. Al voelde ik me af en toe een beetje nutteloos, aangezien Eugene niet kon werken en ook de hele dag thuis was. Maarja wie moest anders de luiers verschonen. Ik kan je vertellen, het is een hele opgave met een arm en twee voeten, dat heb ik wel gezien!
Vrijdag was Ethan’s laatste schooldag. Om twaalf uur hebben Austin, Eugene en ik hem opgehaald op school en zijn we naar Whangamata gereden voor de boodschappen en wat kerstinkopen. ’s Avonds was het Late Christmas Shopping in Pauanui (voor zover er winkels zijn). Daar ben ik met Eugene en de kids heen geweest. Alle kinderen waren in de speeltuin en de Kerstman kwam langs. Ik heb daar met Claire en Julia heerlijk in het zonnetje gezeten en daarna heb ik nog met Julia, Jamie en Kelly op het terras gezeten. Toen Eugene en de kinderen thuis afgezet, zodat ik daarna met Julia weer terug kon gaan naar Jamie en Kelly. Julia en ik komen weer terug, zijn zij weg.. Nou lekker was dat. Toen hebben we maar even met z’n tweeën in de bar gezeten. Hier wat locals van onze leeftijd ontmoet (miracle) en uiteindelijk bij een van deze locals thuis beland. Al met al een geslaagd avondje.


Nog even wat foto's:
Planeten maken met Ethan:


Een van mijn avonden op het strand:


Austin in de schommel:


Ethan vangt vissen:


En toen begon alle drukte en ellende (oké weinig ellende, maar druk werd het wel).

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!