ljanssen.reismee.nl

Twee weken bij het gezin!

Ik ben vandaag alweer twee weken bij mijn gastgezin. Nadat we zaterdag 2 november om 12.00 uur waren vertrokken richting Brussel, kwam ik dinsdag 5 november om 01.30 uur (na bijna 50 uur!!!) eindelijk aan in het hotel waar de volgende twee dagen de oriëntatie plaats zou gaan vinden. Op donderdag 7 november werd ik na de oriëntatie door mijn gastgezin opgehaald om naar mijn thuis voor het komende half jaar te gaan!


Het gezin bestaat uit vader Eugene, moeder Natalie, hun twee kinderen Ethan (7) en Austin (2) en hun kat en twee schildpadden. Ze leven in Pauanui, een dorpje waar maar 800 mensen permanent leven. Echter, er zijn ontzettend veel vakantiewoningen, waardoor er in de zomer ongeveer 15.000 mensen hun vakantie hier doorbrengen. Dit is de reden dat het in de zomerperiode zo druk is voor mijn gastgezin. Zij zijn namelijk eigenaar van de golfshop in het dorp. Natalie staat elke dag in de winkel, terwijl Eugene het terrein onderhoudt.


In de weken tot de zomervakantie, die eind december begint, heb ik zondag en maandag vrij en werk ik dinsdag t/m zaterdag.
Dinsdag t/m vrijdag werk ik van 07.00 uur tot 09.00 of 09.30 uur. In die tijd maak ik de lunchtrommels van de kinderen klaar, pak hun tassen in, maak ik de bedden op, ruim al het speelgoed op, doe ik de afwas en loop ik met Ethan naar de bushalte en breng ik Austin te voet of op de fiets naar preschool. Daarna heb ik vrij tot ik Austin moet ophalen. Deze tijd verschilt bijna elke dag. Op dinsdag en woensdag om 15.00 uur, op donderdag 13.30 uur en op vrijdag om 13.00 uur. Nadat ik Austin opgehaald heb, werk ik elke dag tot 17.00 uur. In die tijd heb ik of alleen Austin of beide kinderen (Ethan wordt door Eugene bij de bushalte opgehaald) en hoef ik ze alleen maar in de gaten te houden.
Op zaterdag is het elke week anders. Dan vertellen ze me vrijdagavond bij het vuur, dat hier bijna elke avond gemaakt wordt, wat precies de planning is voor de volgende dag.


De eerste week heb ik vooral nog met de ouders meegelopen om te zien hoe het er dagelijks aan toe gaat. Ze hebben mij de omgeving laten zien, Natalie en ik zijn naar Thames geweest om wat dingen te regelen en te shoppen, ik heb al veel vrienden en familie ontmoet, ik ben bijna dagelijks naar het strand (twee minuten lopen) geweest, ben naar de top van de Mount Pauanui gelopen, ben ik één keer vergeten om zonnebrand op te doen en ben ik meteen verbrand, en heb ik ontdekt dat de meeste kinderen hier op blote voeten naar school gaan…


Afgelopen weekend waren de ouders van Natalie hier een weekend. Zij hebben namelijk een vakantiewoning naast hun huis en zullen ook in de zomervakantie hier verblijven. Ik ben afgelopen zondag met Patricia (moeder van Natalie) naar Whangamata geweest. Maandag had ik met Claire (Franse au pair) afgesproken en dinsdag t/m vandaag heb ik gewerkt.


Ik heb het tot nu toe heel erg naar mijn zin hier en ik durf alleen maar te hopen dat het zo blijft! Ik denk dat ik een hele leuke zomer tegemoet ga.


Tot slot wil ik iedereen bedanken voor alle berichtjes die ik ontvangen heb via whatsapp of facebook. Hartstikke leuk om die allemaal te krijgen!


Linda

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!