ljanssen.reismee.nl

Het is bijna zover!

Het is alweer meer dan twee maanden geleden dat ik mijn eerste blog schreef. En dan komt nu eindelijk een vervolg! Ik zal verdergaan waar ik gebleven was: de voorbereidingsworkshop.


Tijdens deze workshop heb ik weinig nieuwe dingen gehoord. Vrijwel alles wat er werd verteld, stond al in de papieren die we van de organisatie hadden ontvangen. Wel was het leuk om meiden te ontmoeten die een vergelijkbaar avontuur aangaan. Na de workshop was het zaak dat ik een geschikte familie zou vinden.


Een maand na de workshop ontving ik eindelijk een mail van Travel Active dat er een familie geïnteresseerd was in mij. Diezelfde avond heb ik het gezin meteen een mail gestuurd. Na wat heen en weer gemaild te hebben, stond ons eerste Skype gesprek gepland op zondag 15 september om 09.00 uur Nederlandse tijd.


Die ochtend zat ik met mijn vragenlijstje en een beetje spanning klaar voor de televisie. Vlak voor 09.00 uur belde de familie mij. Ondanks de soms wat slechte verbinding en de nieuwsgierige kinderen die ook bij het gesprek aanwezig waren, was het een erg leuk gesprek. Ik had er een goed gevoel over. We spraken af dat het gezin mij de volgende week iets zou laten weten.


Echter, de familie liet helemaal niets meer van zich horen. Nadat er twee weken verstreken waren, heb ik besloten om zelf een bericht naar hen te sturen. Wonder boven wonder ontving ik snel een reactie. Of ik nog een keer wilde skypen, maar deze keer zonder kinderen. Natuurlijk wilde ik dit. Aan het eind van het gesprek hebben de moeder en ik elkaar virtueel de hand geschud, nadat we hadden besloten dat we met elkaar in zee wilden gaan.


EEN MATCH!! Ik heb onmiddellijk de organisatie op de hoogste gesteld. Nu konden de laatste dingen worden geregeld zoals het visum, het vliegticket en het afscheidsfeestje.
Mijn afscheidsfeestje zit er alweer op. Ik vind het ontzettend leuk dat mijn familie, vriendinnen, de zwemclub en mijn voetbalteam allemaal vertegenwoordigd waren! Ik heb een ontzettend leuke avond gehad.
Wat betreft het visum: het aanvragen van het visum duurde iets langer dan gehoopt, maar ook deze heb ik afgelopen maandag ontvangen.
Zoals het er nu uit ziet, vertrek ik zaterdag 2 november vanuit Brussel. Van Brussel naar Londen, van Londen naar Melbourne en uiteindelijk van Melbourne naar Auckland, waar ik op 5 november aan zal komen. Op 6 en 7 november heb ik dan mijn oriëntatie. Aansluitend word ik op 7 november opgehaald door mijn gezin.


Maar zover is het nog niet. Vrijdag heb ik mijn laatste werkdag en dan heb ik nog een week de tijd om alles op orde te brengen, mijn spullen in te pakken en afscheid te nemen van alles en iedereen hier in Nederland.


Als ik mijn volgende blog schrijf ben ik helemaal alleen aan de andere kant van de wereld!


Linda

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!