ljanssen.reismee.nl

Wat staat er te gebeuren?

Hallo en welkom op mijn reislog!


Dit is de blog waar ik de komende tijd mijn verhalen en foto's bij zal gaan houden.


Voor degenen die het nog niet weten: aangezien ik niet weet wat ik wil studeren en omdat het mij een hele ervaring lijkt, is het mijn plan om (hopelijk vanaf oktober) voor ongeveer 8 maanden in Nieuw-Zeeland te gaan werken als au pair.


Het is tot nu toe eigenlijk allemaal in sneltreinvaart gegaan. Het begon allemaal op donderdag 11 juli, toen ik met mama naar een voorlichtingsmiddag van Travel Active ben geweest. Diezelfde middag heb ik me aangemeld voor het Au Pair Programma en toen we thuis kwamen, had ik het aanmeldingspakket al per mail ontvangen. Dat weekend ben ik druk in de weer geweest om dit pakket klaar te krijgen, voor zover dat toen mogelijk was. Paspoort en VOG aangevraagd, brief geschreven, foto album gemaakt, referenties een bezoekje gebracht en ga zo maar door.
Maandag 15 juli, de dag dat mijn vriendinnen en ik ook vertrokken naar Sunny Beach, heb ik het pakket naar Travel Active verzonden.
Toen we terugkwamen van weer een topvakantie, kon ik de laatste dingen gaan regelen om het pakket compleet te maken. Nog wat laatste bestanden digitaal aanleveren, op woensdag het interview waarin mijn kennis van de Engelse taal en mijn motivatie werden getest en tot slot het ophalen en het verzenden van de kopie van mijn paspoort op vrijdag. En toen was het afwachten of ik geaccepteerd zou worden voor het programma.


Erg lang hoefde ik niet te wachten. Afgelopen weekend stond ik bij Nirwana Tuinfeest toen ik een berichtje van mama ontving: Gefeliciteerd, je bent geaccepteerd!!! Bleek dus dat er een dikke envelop van Travel Active in de brievenbus zat. YESSSSS! Dat betekent dat mijn aanmeldingspakket naar de partnerorganisatie in Nieuw-Zeeland is verzonden. Zij gaan nu op zoek naar een goed gastgezin. Wanneer zij denken een goede ‘match’ gevonden te hebben, op basis van mijn pakket en dat van een gastgezin, sturen ze mijn file door naar het gastgezin. Wanneer de familie enthousiast is over mijn file en graag met mij in contact wil komen, zal ik het familieprofiel ontvangen. Aan mij dan de keus of we daadwerkelijk in contact gaan komen.


Ik heb geen idee hoe lang het gaat duren voordat ik een geschikte familie vind. Maar zodra ik een gezin gevonden heb, kan mijn vertrekdatum bepaald worden, en kunnen er nog dingen geregeld gaan worden zoals verzekeringen en een internationaal rijbewijs.


Het enige wat ik nu kan doen is afwachten. Wel staat volgende week woensdag (14 augustus) de voorbereidingsworkshop op de planning, waar aandacht wordt besteed aan de verwachtingen van toekomstige au pairs, de meest voorkomende situaties, eventuele discussies die kunnen ontstaan en hoe je het beste met je gastkinderen om kunt gaan.


Zodra er nieuws is, zal ik een nieuw verhaal plaatsen. Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.


Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!


Leuk dat je met me meereist!


Linda

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!